تخت خواب

انواع روتختی بر حسب اندازه و سایز

انواع روتختی

سرویس های رو تختی بر حسب اندازه و سایز به ۲ دسته کلی زیر تقسیم می شوند:

  • روتختی یک نفره
  • روتختی دونفره

اما اگر بخواهیم سرویس های روتختی به دسته های دقیق تری تقسیم شوند، بر اساس مدل های مختلف به دسته های زیر تقسیم می شوند:

  • روتختی بزرگسال
  • روتختی دخترانه
  • روتختی پسرانه
  • روتختی سه بعدی
  • روتختی عروس
  • لحاف روتختی
  • رو تختی کاوری
  • رو تختی پیکه
  • رو تختی چهار فصل
  • رو تختی تزئینی

هر کدام از این موارد شامل سایز تک نفره و دونفره می باشد. تنها رو تختی عروس در سایز دو نفره می باشد.

روتختی دخترانه و پسرانه

انتخاب روتختی طبق سلیقه و علاقه موضوع بسیار مهمی می باشد. دلیل این موضوع، استفاده زیاد از روتختی و دریافت آرامش از آن می باشد. تولید کنندگان سرویس های روتختی دخترانه و پسرانه، آن ها را با طرح های مختلفی تولید و ارائه می کنند. این رو تختی ها به طور کلی به صورت ساده و طرح دار تولید می شوند. از جمله مدل های جذاب و شیک رو تختی دخترانه می توان به طرح های اسپرت، طرح های فانتزی دخترانه و طرح های کارتونی اشاره کرد. همچنین در بیشتر روتختی های پسرانه، طرح های فوتبالی و شخصیت های کارتونی طرفداران زیادی دارد. به دلیل طرح های جذاب سرویس های روتختی پسرانه، برای چاپ آن ها بیشتر از روش سه بعدی استفاده می شود.

روتختی سه بعدی

یکی از جدیدترین مدل های سرویس روتختی، رو تختی‌ های سه بعدی می باشند. روتختی های سه بعدی به تازگی وارد حوزه تولیدات سرویس رو تختی شده است. با اینکه سرویس های روتختی سه بعدی جدید هستند، اما به خوبی ذهن خریداران را به خود درگیر می کنند. آیا می دانید یکی از موضوعات مهم در انتخاب سرویس رو تختی سه بعدی چیست؟ جواب این سوال، ست شدن این رو تختی ها با سایر عناصر اتاق خواب می باشد. طرح های سه بعدی به تصاویر، عمق و حجم می دهند و تصاویر را برجسته نمایش می دهند. این روتختی ها به دلیل جذابیت بسیار زیادی که دارند، انتخاب بیشتر دختران و تازه عروس ها می باشند. به عنوان مثال سرویس روتختی یک نفره سه بعدی پروانه صورتی یکی از روت ختی های سه بعدی کالای خواب بدروم می باشد.

روتختی عروس

همانطور که می دانید یکی از عنصرهای اصلی اتاق خواب عروس، روتختی می باشد. رو تختی ها نقش بسیار مهمی در زیبایی و چیدمان اتاق خواب ایفا می کنند. رو تختی عروس به عنوان تکمیل کننده دکوراسیون اتاق به حساب می آید. در سرویس های روتختی عروس معمولا از رنگ های روشن همچون سفید، صورتی، کرم، بژ و آبی کم رنگ استفاده می شود. مدل های جذاب رو تختی عروس معمولا طرح های خاص و به اصطلاح لاکچری هستند. همچنین این روزها مدل های اسپرت و فانتزی نیز مورد پسند بسیاری از تازه عروس و دامادها می باشد.

روتختی یک نفره و دونفره

رو تختی ها طبق اندازه تخت خواب ها به دو دسته رو تختی یک نفره و رو تختی دونفره تقسیم می شود. حال بسته به سلیقه و علایق شما طرح های بسیاز شیک و خاصی در سرویس های رو  تختی یک نفره و دونفره وجود دارد. لذا دست شما برای انتخاب و خرید باز است. یادتان باشد انتخاب یک روتختی مناسب، خوش رنگ و خوش دوخت تاثیر بسیاری در فضای اتاق شما می گذارد.

روتختی بزرگسال

یکی دیگر از انواع روتختی، رو تختی بزرگسال می باشد که همانند دیگر روتختی‌‌ها دارای طرح و رنگ های مختلفی می باشد. طرح و رنگ رو تختی بزرگسال، هم به صورت یک نفره و هم به صورت دونفره تولید و ارائه می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *