تخت خواب

انواع طرح رو تختی

انواع طرح رو تختی

انواع طرح رو تختی

روتختی ها از نظر طرح و شکل ظاهری آن در انواع مختلفی وجود دارند. اینکه کدام از این طرح‌ها مناسب شما است کاملا بستگی به سلیقه شخصی شما دارد و نمی‌توان پاسخ دقیقی داد. با این حال ما در ادامه برای شما محبوب‌ترین طرح‌های روتختی را شرح می‌دهیم.

روتختی ساده

روتختی های ساده تک رنگ بسیار شیک و متناسب با دکورهای مینیمال و مدرن است. پرهیز از شلوغی و رنگ‌های زیاد به ذهن شما کمک می‌کند که سریع‌تر با فضای استراحت و خواب همراه شود. طرح‌های شلوغ و دارای چند رنگ متنوع طراحی دکور را سخت می‌کند و می‌تواند احساس هیجان بیش از حدی را در اتاق شما تداعی کند. در بسیاری مواقع ترجیح داده می‌شود که از رنگ‌های روشن یا خنثی برای روتختی استفاده شود. به همین دلیل است که محبوب‌ترین رنگ‌ها طی سالیان دراز برای ملحفه‌های تخت رنگ‌های سفید, زرد, خاکستری و آبی روشن بوده است. اگرچه شاید این رنگ‌ها برای پنهان کردن لکه‌ها عالی نباشند, اما این رنگ‌های خنثی تقریبا برای هر طرحی مناسب هستند و با اکثر رنگ‌های دیگر همخوانی دارند. در عین حال احساس آرامش را نیز به افراد القا می‌کنند.

روتختی گل دوزی

این نوع رو تختی یکی از مینیمال‌ترین روتختی‌هایی است که استفاده می‌شود. اکثر مدل‌های گل دوزی به شکل یک رنگ ساده هستند که روی آن گل‌های کوچکی دوخته شده. این مدل روتختی زیبایی بسیار منحصر به فردی نسبت به دیگر مدل‌های روتختی دارد.

روتختی تکه دوزی

یکی دیگر از انواع مدل‌های روتختی, روتختی تکه دوزی است که ظاهر بسیار فانتزی و جذابی دارد. این مدل روتختی به جهت ظاهر مدرنی که دارد, مناسب دکوراسیون‌های مدرن و امروزی می‌باشد. از آنجایی که اکثر روتختی‌های تکه دوزی شامل چند رنگ مختلف است, می‌تواند حس نشاط و تنوع را به فضای اتاق ببخشد.

روتختی طرح‌دار

این مدل شاید به صرفه‌ترین و پر استفاده‌ترین مدل روتختی باشد. زیرا طرح‌های آن چاپی است و خروجی کار ارزان قیمت در می‌آید. بنابراین اگر دوست ندارید برای خرید روتختی, پول زیادی خرج کنید, این گزینه مناسب است. با توجه به چاپی بودن این مدل روتختی, تنوع بسیار زیادی در انواع طرح‌هایش دارد. بنابراین آزادی عمل بیشتری در نوع طرح انتخابی دارید.

روتختی سه بعدی

روتختی سه بعدی در واقع همان ملحفه اصلی تخت خواب شما می باشد که روی پارچه آن را با دستگاه پرینتر دیجیتال مخصوص، چاپ نموده اند. طوری که وقتی شما به روتختی نگاه می کنید احساس می کنید که تصاویر دارای عمق هستند. وجه تمایز این نوع روتختی با بقیه مدل ها در جلوه خیره کننده تصاویر آن است. داشتن حجم و عمق تصویر سبب زیبایی خیره کننده آن می‌شود. طوری که هر بیننده ای را مجذوب خودش می کند. چاپ سه بعدی پارچه به عنوان یکی از جدیدترین, به صرفه ترین و متنوع ترین روش‌های چاپ پارچه شناخته می‌شود که در سال‌های اخیر خدمات بسیار زیادی به صنعت مد, پوشاک و نساجی کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *